Word’s Out! – Game Instructions/Instrucciones

GAME COMPONENTS: GAMEBOARD; 2 DICE; 2 DECKS OF CARDS, PLAYING CHIPS.

OBJECT: BE THE FIRST PLAYER TO ‘SPELL OUT’ YOUR SIX-LETTER WORD BY COVERING YOUR SIX NUMBERED CIRCLES WITH CHIPS (ONE CHIP PER CIRCLE) ON THE BOARD ABOVE YOUR WORD CARD.

GAME SET-UP: DIVIDE THE CHIPS EVENLY AMONG THE PLAYERS. EACH PLAYER PLACES ONE OF THEIR CHIPS ON ANY ONE OF THEIR OWN NUMBERED CIRCLES (1 -6). THEN, EACH PLAYER DRAWS ONE WORD CARD AND PLACES IT FACE UP IN THE WORD SPACE IN FRONT OF HIM/HER. THIS IS HIS/HER WORD TO ‘SPELL’.

GAME PLAY: THE FIRST PLAYER ROLLS BOTH DICE, THEN FINDS THE CORRESPONDING LETTER ACCORDING TO THE ‘LETTERGRAPH’ ON THE BOARD. IF YOU ROLL A ORANGE, YOUR LETTER IS ‘C’. (SEE EXAMPLE ON THE RIGHT).
IF YOU ROLL A LETTER THAT YOU HAVE IN YOUR WORD, PLACE A CHIP ON THE CORRESPONDING NUMBERED CIRCLE ABOVE YOUR WORD CARD ON THE BOARD. (CHIPS ARE ALWAYS PLACED ON THE CIRCLES ONLY, NOT ON THE LETTERS ON THE CARD). NOTE: IF YOUR WORD HAS 2 OR MORE OF THE SAME LETTER, YOU CAN COVER ALL OF THE CIRCLES OF THAT LETTER WITH ONE ROLL OF THE DICE. YOUR TURN IS OVER. THERE SHOULD NEVER BE MORE THAN ONE CHIP ON A CIRCLE.

IF YOU CANNOT MAKE A PLAY ON YOUR ROLL, DRAW A CARD, FOLLOW THE INSTRUCTIONS ON THAT CARD, AND YOUR TURN IS OVER. ANYTIME A PLAY CANNOT BE MADE BY FOLLOWING THE INSTRUCTIONS ON A CARD DRAWN, YOUR TURN IS OVER. YOU CAN ONLY DRAW ONE CARD (if necessary) PER TURN.

IF YOU ROLL A ‘CHOICE’ ON ONE DIE, YOU CAN CHOOSE ONE LETTER FROM THE ROW OF THE COLOR SHOWING ON THE OTHER DIE.

EXAMPLE:
YOU ROLL A ‘CHOICE, BLUE’.
YOU CAN CHOOSE ANY ONE OF THE 5 LETTERS IN THE BLUE ROW: E, N, Q, T, or A.
(SEE LETTER GRAPH ABOVE). IF THE’FREE LETTER’ SPACES ARE WITHIN THE ROW (GREEN AND RED), YOU CAN SELECT ANY LETTER OF THE ALPHABET FOR YOUR LETTER.
VOWELS INCLUDE A, E, I, O, U, Y

IF YOUR WORD CARD CHANGES ANYTIME DURING THE GAME, YOUR CHIPS ON THE BOARD REMAIN IN THEIR CIRCLES DURING THE CHANGE.
PLAY CONTINUES UNTIL ONE PLAYER HAS COVERED EACH NUMBERED CIRCLE CORRESPONDING TO THE LETTERS IN HIS/HER WORD WITH A CHIP (6 TOTAL CHIPS).

COMPONENTES DEL JUEGO: TABLERO DE JUEGO; 2 DADOS; 2 MAZOS DE TARJETAS; FICHAS

OBJETIVO: SER EL PRIMER JUGADOR A “DELETREAR” TU PALABRA DE SEIS LETRAS, CUBRIENDO TUS CÍRCULOS NUMERADOS CON FICHAS (UNA FICHA POR CÍRCULO) EN EL TABLERO, SITUADOS ARRIBA DE TU TARJETA CON LA PALABRA.

PREPARACIÓN: DIVIDE IGUALMENTE LAS FICHAS ENTRE LOS JUGADORES. CADA JUGADOR COLOCA UNA DE SUS FICHAS EN CUALQUIERA DE LOS CÍRCULOS NUMERADOS (1 A 6). LUEGO, CADA UNO DE ELLO RETIRA UNA TARJETA CON UNA PALABRA Y LA PONE CARA ARRIBA EN EL ESPACIO PARA LA PALABRA DELANTE SUYO. ESTA ES LA PALABRA A DELETREAR.

PARA JUGAR: EL PRIMER JUGADOR ARROJA LOS DOS DADOS, LUEGO ENCUENTRA LA LETRA CORRESPONDIENTE DE ACUERDO AL “LETTERGRAPH” EN EL TABLERO DE JUEGO. SI LOS DADOS TE DAN ORANGE, TU LETRA ES ‘C’. (VER EJEMPLO A LA DERECHA)
SI EL RESULTADO DE LOS DADOS ES UNA LETRA DE TU PALABRA, COLOCA LA FICHA EN EL CÍRCULO NUMERADO CORRESPONDIENTE SITUADO ARRIBA DE LA TARJETA CON LA PALABRA EN EL TABLERO. (LAS FICHAS SE COLOCAN SÓLO EN LOS CÍRCULOS, NO SOBRE LAS LETRAS EN LA TARJETA). NOTA: SI TU PALABRA TIENE 2 O MÁS DE LA MISMA LETRA, PUEDES CUBRIR TODOS LOS CÍRCULOS DE ESA LETRA ARROJANDO LOS DADOS SÓLO UNA VEZ. TU TURNO SE TERMINA. NO DEBERÍA HABER MAS DE UNA FICHA EN EL MISMO CÍRCULO.

SI NO PUEDES HACER UN JUEGO AL ARROJAR LOS DADOS, RETIRA UNA TARJETA, SIGUE LAS INSTRUCCIONES DE ESA TARJETA, Y SE TERMINA TU TURNO. TODA VEZ QUE NO SE PUEDA HACER UN JUEGO SIGUIENDO LAS INSTRUCCIONES DE LA TARJETA QUE HAYAS RETIRADO, SE TERMINARÁ TU TURNO. PUEDES RETIRAR SÓLO UNA TARJETA (si fuera necesario) POR TURNO.

SI ARROJAS LOS DADOS Y CONSIGUES ìCHOICEî EN UNO DE ELLOS, PUEDES ESCOGER UNA LETRA DE LA FILA DEL COLOR QUE SE VE EN EL OTRO DADO.

EJEMPLO:
LOS DADOS TE DAN ‘CHOICE, BLUE’.
PUEDES ESCOGER CUALQUIERA DE LAS 5 LETRAS EN LA FILA AZUL: E, N, Q, T, A.
(VER EL “LETTERGRAPH”). SI HUBIERA ESPACIOS DE “FREE LETTER” EN UNA HILERA (GREEN y RED), PUEDES SELECCIONAR CUALQUIER LETRA DEL ALFABETO PARA TU LETRA. LAS VOCALES USADAS
SON A, E, I, O, U , Y.

SI DURANTE EL JUEGO CAMBIA TU TARJETA CON LA PALABRA, TUS FICHAS EN EL TABLERO PERMANECEN EN LOS CÍRCULOS DURANTE EL CAMBIO.
EL JUEGO CONTINÚA HASTA QUE UN JUGADOR HAYA CUBIERTO CON UNA FICHA CADA UNO DE LOS CÍRCULOS NUMERADOS CORRESPONDIENTES DE LAS LETRAS EN SU PALABRA (6 FICHAS EN TOTAL).